Pixajoy

Friday, March 18, 2011

Home » Final Raja Lawak 5

Final Raja Lawak 5

GAMBAR : PESERTA FINAL RAJA LAWAK 5

Assalamualaikum dan selamat beristirehat..


Malam nie akan berlangsung Raja Lawak 5 dimana tiga peserta layak keperingkat akhir iaitu Man,R2 dan Balas. Bagi aku ketiga2 mereka sangat layak keperingkat akhir. Penonton semua telah membuat pilihan yang betul.


Sejak kebelakangan nie aku jarang menonton TV. Tapi Insyaallah setiap minggu Gelanggang Raja Lawak aku tak akan miss tengok. Nak kata minat sangat tak juga, kadang-kadang cuma nak tengok gelagat Johan dan Zizan jer..Pastu nak dengar pantun apakah lagi yang mr david nak cipta.hoho..


Kalau aku nak huraikan kebaikan setiap peserta mengikut pandangan aku, macam tak layak rasanya..Aku bukan wartawan hiburan bagai. Cuma pada aku Man dan R2 membuat persembahan yang konsisten setiap minggu. Balas juga tidak terkecuali membuat persembahan yang baik tapi kadang2 lawak mereka agak menjengkelkan sampai Afdlin pun naik menyampah (peminat balas jgn marah).


Man merupakan satu-satunya peserta kesorangan favourite aku. Tapi beliau sering saja duduk ditangga terbawah. Aku pun tak tau sebab apa orang tak nak undi beliau. Beliau punya idea yg menarik dan bervariasi di atas pentas. Lawak beliau selalu saja buat aku bergoncang isi perut..


R2 nie pasangan adik beradik ekk? ntah aku pun tak tau sangat asal usul mereka. Opismate aku kata adik beradik. Lawak mereka best dan bersahaja..Si abang (aku tak tau nama,yang nampak tua sikit aku panggil abang la ekk) sangat spontan dan kelakar manakala si adik biasa-biasa saja. Cuma membantu menghidupkan lawak.


Good luck juga aku ucapkan untuk kumpulan Balas. Cuma jaga sensitiviti sestengah pihak dalam berlawak. Jangan jadi macam minggu tu, kan baby face dah terasa..hehe..


En suami tak berapa minat sama Balas, Aku semua ok jer..cuma kalau boleh nak Man dan R2 menang kerana bagi aku mereka lebih layak. Peminat Balas jangan marah pulak, ini pandangan aku ok..


Didalam gelanggang raja lawak akhir ini mereka diberi tugasan bebas dan komedi muzikal. Ini dikira mencabar kerana sebelum nie mereka pernah diberi tugasan sedemikian. Tak sabar rasanya nak tengok ketiga2 peserta buat persembahan muzikal. 


PESANAN PENAJA : Saksikan Gelanggang Akhir Raja Lawak Astro musim ke-5, Jumaat, 18 Mac 2011, jam 9.00 malam. Hanya di Astro Prima (Saluran 105). 


Ok chiaow..aku nak p tgok karpet Raja Lawak..Jangan lupa buat pilihan yang betul. Undilah Man dan R2, eceh!macam la aku undi..handphone pun dah sebulan tak topup. Bye korang..


16 comments:

Fendy TZM said... Best Blogger Tips

Esok ada aktiviti "Kaum Wanita Tanya, Kaum Lelaki Jawab" diblog Cerita Tira. Kepada kaum wanita boleh ajukan soalan berkenaan kaum lelaki di ruangan komen blog. Kepada kaum lelaki standby je jawapan nak jawab soalan kaum wanita. Enjoy!

http://ceritatira.blogspot.com/

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tira suka R2 tapi tak boleh tengok sebab kena kerja. Huuu :(

AYuNG said... Best Blogger Tips

nonton yuk!

Unknown said... Best Blogger Tips

kt umah tade astro..tp pg td dgr pak nil kt era..mcm ramai je sokong R2 menang...

Rina AVAIL a.k.a cik betty said... Best Blogger Tips

SAYA SOKONG MANNNN..tgh layan raja lawak..

Wafiy Suzly said... Best Blogger Tips

man menang!!!!!

tapi r2 pulak no 2,sedih, baik kasi dua dua ni menang!

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Bro Ery

wah macambest jer bro ery.Insyaallah akan join...:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Miss Tira

sian tira..tp takpe bley tgok ulangan.my en suami pun memula kata taknak keja,sbb nk tgok raja lawak final.tp bkn takde ulangan kan...

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@AYuNG

udah nonton..man menang!yehh tumpang hepi..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@chii

r2 naib johan..:)

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Rina AVAIL a.k.a cik betty

man dah menang!!!hehe..

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Wafiy Suzly

yup!my peberet..:)

fiezah91 said... Best Blogger Tips

hehe..x tgk pun raja lawak ni.. ngehehe

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@fiezah91

tak minat ekk?

Bee said... Best Blogger Tips

ku tak tengo pun astro tk bayau bil hahhaa...

Puan Kutu said... Best Blogger Tips

@Puanbee

haha kenapa tak bayo bil?potong jer tros!bkn best sgt pun..kutu pasang pun sbb kt sni line tv malaysia tak clear..siaran indon jer byk.hehe..