Pixajoy

Saturday, August 13, 2011

Home » GA Simple Vs GA/Kontest Menghasilkan Karya

GA Simple Vs GA/Kontest Menghasilkan Karya


Salam 13 Ramadhan


Entri ini akan lebih feeling di baca kalau korang penggemar GA/Kontest..:)


Alhamdulillah hari nie masih lagi diberi peluang mengecap nikmat Ramadhan. Semalam aku dah lancarkan my 1st GA buat julung kalinya. Tak sangka ramai jugak yang join. Mungkin sebab GA nie simple dan senang jer kot. Aku pada mulanya nak buat GA yang perlu menghasilkan karya, tapi disebabkan ini permulaan, plus aku dah simpan lama shawl yang aku tak pakai, aku rasa baik aku bagi pada yang mau. Tak sangka ramai yang nak shawl tu. Kalau tau dah lama aku buat GA nie.hehe..


Aku akui kebanyakan diantara kita suka join GA yang mudah-mudah, walaupun hadiahnya simple tetapi tak payah pening-pening nak fikir semua pun boleh join. Aku pun suka! ambik masa tak sampai 5 minit jer! Kalau ada rezeki hadiah tu dah jadi milik kita. Kalau tak ada rezeki pun takde la ralat sangat. Memang itu yang korang selalu fikir kalau goin GA kan? Baik mengaku....hehe


Tapi sedarkah korang majoriti GA/ Kontest yang aku menang adalah sebab aku menghasilkan karya? hehe bukan nak puji atau bangga diri tapi mungkin dah rezeki aku. Karya yang aku maksudkan bukanlah macam nak jawab periksa susahnya, ye la contohnya kita buat review blog, berpantun atau sajak, kena buat ucapan ker, tu ja karya aku maksudkan. Karya nie bukan sekadar tepek banner ye kawan-kawan. Menghasilkan sesuatu..Faham? ai garang plak, macam cikgu Murni plak aku ajar satu-satu..


Bila aku fikirkan, kadang-kadang kita perlu jugak letakkan sedikit komitmen untuk menang. Tak semua benda senang kita nak dapat. Kena didik jugak minda supaya berfikir dan menghasilkan sesuatu. Ini pendapat aku jer la. Lagipun bukan semua orang boleh menang. Yang terpilih jer kan. Jangan la frust pulak kalau tak terpilih. Dek 8 hari 8 malam tak tidur dok fikir apa nak tulis untuk join GA/ Kontest, tapi tiba-tiba tak menang nekad nak terjun bangunan plak. kahkah bab nie aku lebih-lebih..


Ini contoh orang yang dok fikir 8 hari 8 malam


At least kita kena bangga dengan apa yang kita hasilkan untuk kontest tu kan. Salah satu sebabnya aku suka menghasilkan karya, sebab jiwa aku berseni. Suka madah-madah pujangga, poem..haha..Dah-dah berenti berangan! Selalunya GA/Kontest jenis nie tak ramai yang  nak join. Peluang nak menang pun cerah. Tu yang best.hehe..


Kalau bab lucky draw nie aku agak kurang bertuahnya..Kalau menang pun mesti hadiah comel ja. Maksudnya aku join just for fun, tapi dalam hati sebenarnya bukan nak sangat hadiah tu. Kalau benda yang aku tak nak mesti aku dapat. Kalau benda tu aku idamkan mesti aku tak lucky. Tapi tu semua kuasa Allah kan, tak semua benda yang kita nak kita boleh dapat.(tiba-tiba serius) hahaha...


Bukan maksud aku tak bersyukur aku dah menang, aku suka dan aku hargai apa yang aku dapat. Cuma kadang bila dah join dan menang, aku terfikir, aku nak buat apa ekk dengan hadiah nie? macam tak ada kegunaan jer kat aku. Just bad thinking. Tapi bukanlah serius sangat. Ekceli semua benda free aku suka. Tak kisahlah hadiahnya apa. Sebab tu aku suka join GA. Sebab tu jugak aku buat special blog for contest.


Lepas 1st GA nie aku rasa aku nak buat lagi GA kalau ada rezeki.Tapi aku tak janji la. Dalam kepala otak aku nie memang tengah memikirkan sesuatu. Benda nie dah lama aku idamkan dan aku rasa aku boleh realisasikannya sebab aku dah pindah dok utara. Nanti kalau semuanya menjadi aku akan buat GA. Kalau tak kesampaian, mungkin aku akan bagi hadiah comel jer.hikhik..Kita hanya merancang, tuhan yang menentukan..Jom karoake!


Ok lastly nak tanya pendapat korang, korang nak GA simple ker nak GA/Kontest Menghasilkan karya?




* Ada tak yang nak sponser hadiah GA aku?hehe..







5 comments:

puanbee said... Best Blogger Tips

bee suka GA yang mencabar sikit jugak tp tengok mood dan masa juga lah kutu kalau nk berkarya ni perlukan masa dan komitmen kan kan ..cth contest berkaraya bee masuk contest ipad superkids , cabaran seo , tk menang pun tk pe janji puas ngehngeh ..

Umie Nadhirah said... Best Blogger Tips

whoaaa

nona sani said... Best Blogger Tips

hoh00hhhhhohh !!

huuu..sy suke GA berkarya lau hadiiah nye hebat2..hehee..bukn haperr..
lau berkryaa kn..rse cm ade isi tuk entryy tuh..huhu..~

pas tuh lg adil..mybe lg byk ideaa...
tp tgk laah owg tuh rjiin n mse cmnerr..bg mase pnjg laa sy cdgkn..huhuhh..~
sy nk joiin taw..tp tgk mse..dn hadiiah..pape un..sy support je...hehee..i lIKE !..jgn luperr invite yerrr

Ibu Yusuf Maryam said... Best Blogger Tips

Dah lama tak join GCL.. tapi kan, ibu yusuf dan maryam suka GCL yg tak mencabar.. hehe.. :D

ummuabdullahsyaakir said... Best Blogger Tips

ASsalam,kak.Slmt bkenalan.Saya tau blog akk ni dari blog k.Nza.Tak terlmbt lagi nak ucpkn SElmt Bpuasa.

Pada saya ,komitment dan msa utk join pun termasuk juga.MCm saya,saya suka contest tapi saya dh kurang msa ke arah tu,terpaksa utamakn benda lain yg lebih pnting.Tapi kalau sempat,sure saya akn join juga.

Insya Allah klu sempat saya nk join Ga akk tu yea..rsa nak tau apa hdiah misteri tu..hehe


Salam dari EGypt