Pixajoy

Friday, January 27, 2012

Home » Menu Kegemaran Aiman

Menu Kegemaran Aiman


Mari-mari semua ibu-ibu pemalas seantero dunia.haha Mari belajar resepi termudah serta berkhasiat untuk anak korang. Ini antara menu kegemaran Aiman tau. Aku beri nama pizza roti (orang utara sebut biskut tu roti) tapi Aiman suka sebut biskut telur (orang Johor katakan). Pizza roti ni sangat berguna bila tahap malas ibu berada dipuncak, si chubby pula merengek minta makanan. Caranya lebih kurang macam buat Murtabak Maggie, tapi yang ni lagi simple. Tak sampai lima minit dah siap!




Resepi Pizza Roti


Bahan-bahan
  • 3 keping biskut empat segi 
  • 1 biji telur
  • sedikit garam,lada putih dan lada hitam
  • Sos dan mayonis 


Caranya mudah sekali. Pecahkan telur dalam mangkuk, pecah-pecahkan biskut hingga hancur kemudian campak dalam telur. Masukkan garam,lada putih dan lada hitam pastu kacau. Panaskan kuali leper, letak sedikit minyak kemudian goreng macam buat telur dadar. Siap dimakan dengan sos dan mayonis.

Sukatan yang aku bagi hanya untuk seorang kanak-kanak, kalau korang yang nak makan kena lebihkan telur dan biskutnya, pastu kalau lagi kreatif boleh masukkan sosej yang digoreng dan dipotong kecil-kecil. Masa kecik dulu aku tak pernah merasa makan piza, makanya ini saja pizza yang aku selalu buat sejak dulu.kehkeh. Sesuai juga untuk anak yang masih kecik sebab pizza roti ni sungguh enak dimakan begitu saja. Korang pernah buat tak? Tak pernah sila cuba. Bye!





25 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Best Blogger Tips

wah senang! i loikeeeee!!!

Cikgu Ma said... Best Blogger Tips

ala kak, x aci btol buat piza utk aiman..ni kakak aiman nak makan jugak..hehe..

**psss: kak, saya bini no4 cikgu gen2merah...hik3..tak der la...x kenai pun..hehhe

azam said... Best Blogger Tips

yum²....sedap ni....

patut la aiman gebu je....hehehe

hyz said... Best Blogger Tips

hohoho mudah saje.... ekceli sy cari resepi mee kari kat blog pn kutu ni. x jumpa2 plak. ~ kalau x silap pn kutu ada wat entry me kari kan? ke tak de?

hyz said... Best Blogger Tips

tak pe sy mmg nak buat petang sikit pun. sy tgu entry mee kari pn kutu ye. tq =)

Masya said... Best Blogger Tips

wahhh.... kratifnya boleh cuba menu ni.. suke cuba klu menu simple² ni...

Kakzakie said... Best Blogger Tips

Tak sangka ye... kakak tak pernah buat bagus nie boleh ikut:)

IntaNBerliaN said... Best Blogger Tips

nak try wat gak nanti..hihii.. nak bg alisha mkn.. minggu dpn try wat bg alisha breakfast..hihii

arini nak balik kg, x dan dah nk eat..hehheh

fatin amalina husna said... Best Blogger Tips

simple!!
haha..nie mlas blum thap mmuncak lg..siap bleyh pcah tlur greng..klau dah mmuncak bg biskut kring jaa..haha..

Cho Zila said... Best Blogger Tips

thanks kreatif ngat yerk... akak suka gak.. kalau anak suka mesti akak suka nak buat..

Rapunzel Cikilolo said... Best Blogger Tips

megi takde letak eh akak kutu?

LadyBird said... Best Blogger Tips

sedap ke ni kak?

boleh buat lauk nasi ke atau makan cenggitu jerk?

anitadiana said... Best Blogger Tips

ohhhhhhhhhh..kak ita panggil roti telur...tapi poting 4 kecil-kecil sikit...jng ckp anak suka maknya suka...he..he

anitadiana said... Best Blogger Tips

aiman barapa tahun?...cute lah..

miss epa said... Best Blogger Tips

wahh! senang nya.bley cuba ni akak. :)

chii said... Best Blogger Tips

biskut kering eh..ok gak kan..kalo da malas n xtau nak wat apa utk bf ;p

Royan Sableng said... Best Blogger Tips

jadi makin laper nih sahabaat,..
sahabat mau kah tukeran link sama 4kopisusu online?
link sahabat udah saya pasang, cek ya
dan mohon konfirmasinya

Juliet_iRa~" said... Best Blogger Tips

wahh sngnya..hee..

xpnh buat n xpnh mkn..:)

Tengku Puteri said... Best Blogger Tips

nak try la..hehehe...terliur nih..

Jue said... Best Blogger Tips

Aku bc entry ni 2x sbb aku ingat biskut tu biskut wp ko dah tulis biskut tu roti hahaha aku err err xtau aku dpt buat x sbb pnah buat tp errr hampeh jdnya haha

Ummi Hanie said... Best Blogger Tips

wah,senangnye ! harusss coba . thanx kutu ;)

fieda said... Best Blogger Tips

sonang yoo..buleh la try test..

Norsalmi said... Best Blogger Tips

Boleh cuba ni.. penggemar pizza kat rumah ni mesti suka..

Izan Ishak said... Best Blogger Tips

senang je ni... boleh cuba. dlm sekelip mata dah boleh ngappp kan!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Today is good weather, isn't it?